Vevőfókusz a B2B szektorban

A business-to-business (B2B) kereskedelem világában az ügyfélközpontúság a siker egyik meghatározó tényezője. Manapság már nem elég nagyszerű termékeket és szolgáltatásokat kínálni – a mai B2B cégeknek prioritásként kell kezelniük az erős kapcsolatok kiépítését és a kivételes ügyfélélmény biztosítását.

 

Az ügyfelek igényeinek megértése és az ügyfélközpontúság

A B2B ügyfelek az elmúlt években nagy átalakuláson mentek keresztül. Mostanra példátlan mennyiségű információhoz férnek hozzá, és sokkal magasabb elvárásokat támasztanak a beszállítókkal szemben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a B2B vállalatoknak úgy kell alakítaniuk stratégiájukat, hogy megfeleljenek ügyfeleik változó igényeinek és preferenciáinak. Az ügyfélközpontúság az ügyfelek megértésével kezdődik. Ez magában foglalja a visszajelzéseik meghallgatását, az alapos piackutatást és a tartalmas beszélgetéseket. Minél inkább betekintést nyerünk ügyfeleink problémáiba és törekvéseibe, annál inkább személyre tudjuk szabni kínálatunkat, hogy azok megfeleljenek az egyedi igényeknek. Az ügyfélközpontúság egyik alapelve a személyre szabás, ami komoly versenyelőnyt jelenthet a konkurenciával szemben. A személyre szabott kommunikáció, a személyre szabott termék- vagy szolgáltatásajánlatok és a személyre szabott támogatás láthatóvá tehet egy céget a zsúfolt piacon.

 

Bizalom és hosszú távú kapcsolatok kiépítése

A B2B szektorban a bizalom a legfontosabb. Ez az erős, hosszú távú üzleti kapcsolatok alapja. Az ügyfélközpontúság magában foglalja az ígéretek következetes teljesítését, a kiváló minőségű termékek és szolgáltatások kínálását, valamint az ügyfelek igényeire való reagálást. Ha az ügyfelek megbíznak egy adott márkában vagy szolgáltatóban, nagyobb valószínűséggel válnak hűséges partnerekké. Az ügyfélközpontú megközelítés mindenre, többek között a tartalommarketingre is kiterjed. Azzal, hogy olyan tartalmakat készítünk, amelyek reflektálnak ügyfeleink problémáira és igényeire, bizonyítani tudjuk szakértelmünket és elkötelezettségünket.

 

A thyssenkrupp csoport és azon belül is a thyssenkrupp Materials Hungary számára kiemelt fontosságú a vevőfókuszú megközelítés, hiszen partnerként tekintünk minden ügyfelünkre, akikkel közösen dolgozunk a sikerért. Ezért számunkra az ügyfélközpontúság már nem csupán egy opcionális lehetőség, hanem alapvető célkitűzés.