Általános eladási (szállítási) szerződési feltételek
thyssenkrupp Materials Hungary Zrt.
Hatályos 2023. augusztus 1. napjától
A) A thyssenkrupp Materials Hungary Zrt. (a továbbiakban: thyssenkrupp) valamennyi jelenlegi és jövőbeli értékesítési jogviszonyára kizárólag az alábbi Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkoznak. A thyssenkrupp szerződő partnerének (a továbbiakban: partner) az ÁSZF-fel ellentétes üzleti, értékesítési és szállítási feltételei – eltérő írásbeli megállapodás hiányában – thyssenkruppra nem érvényesek. Az ilyen ezen ÁSZF-be ütköző partneri feltételek alkalmazását thyssenkrupp ezúton kizárja.
B) A partner a megrendelése elküldésével, a szerződés létrejöttekor – legkésőbb annak teljesítésekor – akkor is elfogadja a thyssenkrupp ÁSZF-ének általános érvényét és hatályát, ha egyébként a saját feltételeire hivatkozik. A partner termékeinek és szolgáltatásainak thyssenkrupp által történő elfogadása, illetve ezek kifizetése nem értelmezhető akként, hogy a thyssenkrupp elfogadta a partner feltételeit. A fentiek arra az esetre is érvényesek, ha az árajánlatkérés vagy az ajánlat elfogadása a thyssenkrupp feltételeitől eltérő, azokat kiegészítő vagy módosító kikötéseket tartalmaz. Az ilyen feltételek alkalmazását a thyssenkrupp ezúton kifejezetten kizárja.
C) Az ÁSZF alkalmazásában szerződés alatt értendők a keretszerződések, eseti szerződések és megrendelések, illetve egyéb módon létrejött jogviszonyok egyaránt. Keretszerződés alatt olyan megállapodások értendők, amely alapján partner előzetesen rögzített feltételekkel rendszeres megrendelés tételére jogosult. Megrendelés és eseti szerződés alatt a thyssenkrupp által teljesítendő szolgáltatást egyértelműen meghatározó, a thyssenkrupp számára szállítási kötelezettséget keletkeztető megállapodás értendő, amely létrejöhet a felek között közvetlenül (eseti szerződés), valamint keretszerződés keretében (megrendelés) egyaránt.
D) Thyssenkrupp kizárólag nagykereskedelmi tevékenységet folytat, fogyasztók részére nem végez értékesítést, nem nyújt szolgáltatást.
I. Szerződés létrejötte, ajánlati kötöttség, ár
1. A felek között a szerződés létrejön a) a thyssenkrupp előzetes ajánlatának a partner által történt elfogadásáról szóló nyilatkozatának thyssenkrupp részére emailen, más elektronikusan rögzített és visszakereshető formában vagy írásban történt eljuttatásával, és annak thyssenkrupp által történt visszaigazolásával (Sales Order) vagy b) a szerződés felek által történt aláírásával, c) de legkésőbb az áru partner által történt átvételével.
2. A körülmények jelentős változása esetén kiadott előzetes ajánlatok változhatnak, erről thyssenkrupp új előzetes ajánlat megküldésével tájékoztatja partnert. Bármilyen szerződéssel, megrendelésekkel kapcsolatos szóbeli megállapodás, ígéret, kötelezettségvállalás csak abban az eseteben kötelezi thyssenkruppot, ha azt emailen vagy írásban kifejezetten megerősíti.
3. Az előzetes ajánlatban foglaltak tartalma a termékek rendelkezésre állásának függvényében változhat. Thyssenkrupp az előzetes ajánlatban szereplő termékek tekintetében az árváltoztatás és az ajánlat törlésének jogát a visszaigazolás (Sales Order) megküldéséig fenntartja. Thyssenkrupp az előzetes ajánlatban szereplő termékeket harmadik személy részére értékesítheti, azokat rendelkezésre nem tartja, azok szabadon értékesíthetők harmadik személy részére. A kiajánlott termékek ára és műszaki tulajdonságai tekintetében a visszaigazolásban (Sales Order) szereplő adatok irányadók, thyssenkrupp ezek szállítására vállal kötelezettséget. A visszaigazolás tartalma az ügyletet érintő minden korábbi informális egyeztetést hatályon kívül helyez.
4. Eltérő megállapodás hiányában thyssenkrupp mindenkori árai kerülnek alkalmazásra. Az árak ellenkező megállapodás hiányában thyssenkrupp telephelyén történő átvétel esetén érvényesek és a fuvareszközre történő felrakás költségeit is tartalmazó nettó árak, amelyek számlázáskor a hatályos jogszabályok szerinti ÁFÁ-val növelten kerülnek megállapításra. Azon termékek esetében, ahol a súly meghatározása a termék térfogata alapján történik, az árazás a következő elméleti súly figyelembevételével történik: 8,0 kg/dm3 tartók és acéllemezek esetén (szénacél, rozsdamentes acél és saválló acéllemezek esetén is.)
5. Thyssenkrupp a szerződés létrejöttét követően is jogosult a megrendelt termék árát egyoldalúan felemelni a szerződéskötést követő olyan előre nem látható körülmény (a nyersanyag- vagy árupiacon és/vagy az általános gazdasági helyzetben bekövetkező rendkívüli változás) esetén, amely bekövetkezte a thyssenkrupp ellenőrzési körén kívül eső oknak róható fel, és amelyre sem a szerződéskötést megelőzően, sem azt követően nem volt ráhatása. Az áremelés mértéke nem lehet magasabb, mint az áremelésre okot adó tények által megkövetelt minimális mérték. Az ilyen okok bekövetkezte esetén thyssenkrupp haladéktalanul értesíti a partnert.
6. Ajánlatkérés: ajanlat@thyssenkrupp-materials.com, illetve az értékesítési kapcsolattartók email címe.
II. Megrendelés lemondása
1. A szállítási határidőt megelőző 24 órában történő rendelés lemondása esetén az anyagmozgatási, előkészítési költségeket a partner köteles számla ellenében megfizetni.
2. Kizárólag a partner igénye szerint beszerzett speciális, egyedi termékek esetén a thyssenkrupp által harmadik személy beszállítóval megkötött beszerzési szerződés létrejöttéig lehet a megrendelést lemondani, illetve ettől későbbi időpontban akkor, ha thyssenkrupp e megrendelési igényt fedező saját megrendelését törölni tudja.
3. Megmunkálás esetén a partner elállhat a szerződéstől: a) thyssenkrupp által beszerzett egyedi alapanyag felhasználása esetén a thyssenkrupp által harmadik személy beszállítóval megkötött beszerzési szerződés létrejöttéig; b) raktári alapanyag felhasználása esetén a megmunkálási folyamat előkészítésének (alapanyagok előkészítése, gyártás előkészítése) megkezdéséig.
4. Thyssenkrupp felmondhatja a szerződést, ha a partner az árut a teljesítési időpontban, illetve az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül nem veszi át és késedelmét nem menti ki. Ilyen esetben partner köteles thyssenkrupp felmerült költségét számla ellenében megtéríteni.
III. Minőség
1. Thyssenkrupp az ISO 9001 és ISO 45001 követelmények szerint kiépített integrált irányítási rendszert működtet. Folyamatai alapvetően ezen előírásokat elégítik ki.
2. Thyssenkrupp az általa értékesített termékek minőségét az EN szabványokban, jogszabályokban előírt módon és/vagy a partner írásban rögzített és felek által elfogadott kérésének megfelelő módon tanúsítja. Egyéb nyilatkozatok, bizonylatok, származásra vonatkozó dokumentumok igényét a megrendelés során előzetesen kell kikötni, az utólagos teljesítésüket a thyssenkrupp rajta kívülálló okokból nem tudja garantálni.
3. Thyssenkrupp nem garantálja az egyes áruk meghatározott célra való használhatóságát. A szerződésben szereplő áruk meghatározott célra történő felhasználásának és alkalmazásának kockázata kizárólag a partner felelőssége. Thyssenkrupp által e körben adott bármely információ csak javaslat, és nem tekinthető a konkrét alkalmazás alapjának kivéve, ha thyssenkrupp kifejezetten így nyilatkozik.
4. Minden további partner- és/vagy termékspecifikus előírás teljesítéséről thyssenkrupp és a partner cégszerűen aláírt külön jegyzett dokumentumban állapodik meg.
5. Eltérő megállapodás vagy iparági szokvány hiányában a termékek csomagolás és korrózióvédelem nélkül kerülnek szállításra.
6. Thyssenkrupp nem állít elő öntött bugákat, brammákat és öntecseket, valamint nem dolgozza fel őket hengerléssel, húzással, préseléssel, kovácsolással, vagy egyéb művelettel kohászati féltermékké. Az ilyen technológiával gyártott kohászati kész- és félkész termékeket gyártóművektől vásárolja és adja tovább a partnernek. A kohászati kész- és félkész termékek, valamint az azokból készülő (gép)szerkezetek nem mindig abszolút hibamentesek. Az alapanyagban előfordulhatnak az optimális metallurgiai technológia mellett is anyagfolytonossági hibák, amelyeket az alakító és továbbfeldolgozó műveletek során nem lehet csökkenteni/megszűntetni, valamint az alkalmazott vizsgálati technikákkal nem lehet teljességében kiszűrni. Az alapanyag gyártók a saját gyártási folyamataik megváltoztatásának jogát fenntartják előzetes partneri engedély nélkül is. A kohászati kész- és félkész termékek (tekercs, rúd, cső stb.) gyártása során felhasznált alapanyagok (vasérc, timföld, fémhulladék stb.) erősen inhomogének, ami a különböző sarzsú, de ugyanazon típusú félkész termékek feldolgozási paramétereinek széles határok közötti változtatását vonja maga után.
7. Thyssenkrupp egyéb megállapodás hiányában nem hajt végre az általa értékesített termékeken anyagvizsgálatokat (pl.: szakítópróba, kémiai összetétel vizsgálat, tisztaságfok vizsgálat stb.). Anyagvizsgálatokat csak egyedi esetekben (pl.: reklamáció kivizsgálás esetén) vagy külön megrendelésre végez. Az anyagvizsgálat költségei a thyssenkrupp és a partner közötti egyedi megállapodás szerint kerülnek elszámolásra. A szállított termékek minőségét thyssenkrupp az alapanyag gyártómű által kiállított műbizonylatokkal tanúsítja. Egyéb megállapodás hiányában a thyssenkrupp által végrehajtott tervszerű gyártást kísérő ellenőrzés csak az általa előállított termékjellemzőkön történik.
8. Rozsdamentes acél- és alumíniumlemezek, valamint rozsdamentes acél- és alumíniumgyűrűk értékesítése esetén az anyag egyik oldala (egy felülete) - rozsdamentes acél- és alumíniumlemezek esetében az alsó oldal, rozsdamentes acél- és alumíniumgyűrűk esetében a belső oldal - felületi inhomogenitásokat tartalmazhat, pl. horpadások, karcolások, szennyeződések stb., és ezek nem minősülnek a Polgári Törvénykönyv értelmében vett fizikai hibának.
IV. Teljesítési határidő
1. A megrendelés visszaigazolásban szereplő szállítási határidő nem kötelező kivéve, ha ebben a felek emailen vagy írásban kifejezetten megállapodtak. A teljesítés időpontja a felek által előzetesen egyeztetett és emailben vagy írásban rögzített időpont. A teljesítési határidőbe nem számít bele azon időtartam, amely alatt thyssenkrupp ellenőrzési körén kívül álló okból nem képes a teljesítésre.
2. A teljesítési határidő bármilyen okból történő változásáról thyssenkrupp értesíti partnerét.
3. Abban az esetben, ha a teljesítésre nem a szerződés megkötésekor, hanem későbbi időpontban kerül sor, a felek a teljesítés időpontjáról írásban vagy emailen állapodnak meg. Ha a terméket a partner vagy megbízottja szállítja el, a felek a termék átadásának időpontjával egyidejűleg egyeztetik a megfelelő szállítóeszközt is.
4. Amennyiben a partner nem az előzetesen rögzített mennyiségben vagy értékben veszi át a termékeket, akkor thyssenkrupp jogosult arra, hogy az át nem vett mennyiség vagy érték későbbi szállításától a tárgyhónapot követő 15. napon belül elálljon, vagy az át nem vett termékek tekintetében a tárgyhónap utolsó napjától számított havi 5%-os mértékű tárolási költséget számoljon fel.
5. Ha a partner késedelembe esik, korlátozza vagy akadályozza thyssenkrupp teljesítését, thyssenkrupp jogosult a határidők meghosszabbítására, és követelni a késedelem, korlátozás vagy akadályoztatás miatt felmerülő valamennyi többletköltségét, beleértve a tárolással, árumozgatással/ ismételt árumozgatással, illetve az utazással és szállítással kapcsolatos többletköltségeket is.
6. Thyssenkrupp jogosult rész- és előteljesítésre, amelyet partner csak akkor utasíthat vissza, ha annak elfogadása számára igazolható és aránytalan mértékű többletköltséggel járna. Rész- és előteljesítés esetén partner a teljesítés arányában köteles a vételárat megfizetni. Amennyiben a partner az átadott termék ellenértékét nem egyenlíti ki, thyssenkrupp jogosult a további teljesítést a kibocsátott számla kifizetéséig megtagadni.
V. Teljesítés helye
1. Eltérő megállapodás hiányában a szerződés teljesítésének helye thyssenkrupp telephelye.
2. A partner által szervezett fuvar esetén előzetesen időablakot kell igényelni a rakodáshoz. Ezt az időablakot legkésőbb a rakodást megelőző nap 15.00 óráig az értékesítő kollégán keresztül lehet igényelni. Behajtás csak a rendszerben történt előzetes időpontfoglalás esetén lehetséges. A megjelent fuvarozónak érvényes, írásos megbízási engedéllyel kell rendelkeznie a partner részéről.
3. A partner vagy az általa megbízott fuvarozó a termék átvételekor köteles betartani az alábbi anyagmozgatási és vagyonvédelmi előírásokat: a) a fuvareszközön thyssenkrupp telepére való behajtáskor nem lehet a thyssenkrupp által forgalmazott termékféleség, b) a fuvareszköz alkalmas kell, hogy legyen a vásárolt termék jellegétől függő rakodásra (daruval történő rakodás esetén felülről, targoncával történő rakodás esetén oldalról nyitott), c) a partner által megadott termék szállításával megbízott személy vagy szervezet azonosításához szükséges adatokat partner előzetesen megadta és a megjelent fuvarozó személyazonosságát megfelelő okmányokkal igazolta, továbbá a telepen tartózkodás teljes időtartama alatt MSZ EN 397 szerinti munkavédelmi sisakot és S3 védelmi képességű munkavédelmi bakancsot visel.
4. Thyssenkrupp a fenti feltételek be nem tartása esetén a teljesítést megtagadhatja.
5. A partner által küldött fuvarozó köteles betartani a thyssenkrupp telephelyén érvényes munkabiztonsági szabályokat, köteles egyéni védőeszközöket viselni. Felek megállapodhatnak a termék thyssenkrupp általi szállítmányozásában, ez esetben a teljesítés helye a partner telephelye, illetve az általa megadott szállítási cím. Ebben az esetben a szállítmányozás költségeit a számlán külön díjtételként jelölve a partner fizeti meg thyssenkrupp vagy a megbízott fuvarozó részére.
VI. Szavatoság, jótállás, reklamáció
1. Thyssenkrupp a Ptk. szerinti általános szavatossági szabályok szerint áll helyt teljesítéséért. Ennek megfelelően szavatol azért, hogy teljesítése mindenben megfelel a megrendelés visszaigazolásban vagy szerződésben szereplő specifikációknak. Thyssenkrupp szerződéses kötelezettsége teljes mértékben teljesül, ha ezen specifikációk a szállítás időpontjában teljesülnek.
2. Thyssenkrupp a forgalmazott termékekre és szolgáltatásaira jótállást csak külön megállapodás keretében vállal.
3. A thyssenkrupp által a termékek használata, feldolgozása előtt és/vagy a termékek használata, feldolgozása során szóban vagy írásban, illetve próbák útján adott bármilyen műszaki tanácsadás jóhiszeműen, de thyssenkrupp részéről semmilyen kötelezettségvállalás vagy garancia nélkül történik. A thyssenkrupp tanácsai nem mentesítik a partnert azon kötelezettsége alól, hogy a szállított termékeknek a tervezett eljárásokra és felhasználásokra való alkalmasságát tesztelje. A termékek használata és feldolgozása kizárólag a partner kockázatára történik.
4. A partnernek minden esetben eleget kell tennie kárenyhítési kötelezettségének.
5. Thyssenkrupp nem vállal felelősséget a partner vagy bármely más (jogi)személy által közvetlenül vagy közvetve elszenvedett következményi kárért (különösen, de nem kizárólag: visszahívási és feldolgozási költségek, termelés- és bevételkiesés). Thyssenkrupp csak a partner által minden kétséget kizáróan bizonyított súlyos gondatlansága vagy szándékos mulasztása által okozott károkért vonható felelősségre, és thyssenkrupp felelőssége minden esetben a hibás vagy sérült termékek számlázott értékének 100 %-ára korlátozódik.
6. A partner esetleges kifogásait, reklamációt írásban vagy e-mail útján köteles bejelenteni. A bejelentésnek tartalmaznia kell a szállítólevél számát, az anyag megnevezését, méretét, mennyiségét, sarzsszámát, fénykép vagy videofelvételt az anyag állapotáról, a SAP címkéről, ha készült a vizsgálati/mérési jegyzőkönyvet. Thyssenkrupp megalapozatlan reklamáció esetén a reklamációval összefüggő szállítási, vizsgálati és értékcsökkenési költségeket teljes összegében a partnerre hárítja. A termék csekély mértékű rejtett és nyílt hibája esetén a partner csak árleszállítás iránti igényt érvényesíthet thyssenkruppal szemben
7. Partner köteles az anyag kiszállítási állapotát megőrizni és annak beazonosíthatóságát biztosítani. A reklamációval érintett terméket elkülönítve köteles tárolni. Szükség esetén biztosítania kell annak megtekintését, vitás esetekben pedig mindkét fél által elfogadott akkreditált laboratóriumi döntő vizsgálat lefolytatását és az ahhoz szükséges mintavételezést is.
8. Feldolgozott anyag reklamációja csak abban az esetben fogadható el, ha minden kétséget kizáróan bizonyítani tudja a szállított termékek visszakövethetőségét, illetve a speciális igényeit (gyártási folyamat) már a megrendelés során, előzetesen jelezte és azt thyssenkrupp visszaigazolta.
9. A reklamációt kiszállítás után azonnal jelezni kell a szállítólevélen, ha látható felületi sérülés, darab/mennyiségi eltérés, csomagolást (bála, köteg) érintő felületi (külső) sérülés tapasztalható. Ha a reklamációra okot adó tények a kirakodás előtt is tapasztalhatók, úgy még a raktérben kell fénykép vagy videofelvétel készítésével is dokumentálni azokat.
10. A kiszállítást követő 8 naptári napon belül be kell jelenteni, ha a csomagolási egység belsejében (elhelyezkedő szálakon, táblákon) lelhető fel hiba.
11. A bejelentésre rendelkezésre álló határidő az átvételtől számított 12 hónap olyan minőségi hibák esetén, amikor az anyag szerkezetében található hiba, és ez csak a felhasználás során derül ki.
12. Thyssenkrupp a beérkezett reklamációt 1 munkanapon belül visszaigazolja, a reklamáció beérkezésének időpontja a visszaigazolás napja. Thyssenkrupp a reklamációs igényt és felelősséget visszautasítja, amennyiben:
• a partner a reklamáció fenti minimális tartalmi kellékeit nem, vagy csak hiányosan adja meg,
• a reklamációval érintett termék minden kétséget kizáró beazonosítását vagy az esetlegesen szükségessé váló mintavételt a partner a reklamáció bejelentésével egyidejűleg nem teszi lehetővé,
• a reklamációval érintett termék megmunkálásra vagy szállításkori állapotához képest bármely egyéb módon átalakításra került (pl. hőkezelés által), kivéve ha ehhez thyssenkrupp előzetesen írásban hozzájárult,
• a reklamációval érintett termék minőségi hibája a partner általi nem megfelelő tárolás vagy az általánostól eltérő használat, illetve felhasználás miatt következett be,
• a minőségi reklamáció bejelentése időben elkésett vagy szóbeli formában történt,
• a reklamált termék átvételének időpontjában a megállapodott specifikációtól nem, vagy csak csekély mértékben tér el, illetve a szerződött mennyiségtől való eltérése nem haladja meg a +/-10 %-ot,
• a termék nem felel meg a partner speciális - gyártással vagy felhasználással összefüggő igényeinek, kivéve ha ezen speciális vevői igények thyssenkrupp részéről írásban visszaigazolásra kerültek.
VII. Ellenérték megfizetése, számlázás
1. A termék ellenértékének megfizetése előre, a szerződés megkötésekor a megállapodás szerinti pénznemben, banki átutalással történik, amelyet a számlán megadott számlaszámra kell teljesíteni. Főszabályként a termék átadásakor kell az ellenértéket megfizetni, kivéve halasztott fizetési feltétellel történt értékesítés esete.
2. A halasztott fizetés feltétele, hogy a partner a thyssenkrupp által biztosított hitelkerettel rendelkezzen. Halasztott idejű fizetés és hitelkeret biztosításának feltétele a thyssenkrupp által lefolytatott eredményes hitelképességi vizsgálat. A hitelképességi vizsgálati eljárás lefolytatásához esetenként különféle nyilvános an nem élérhető dokumentumok (pl. főkönyv, üzleti terv, stb.) benyújtására is szükség lehet. Halasztott idejű fizetés esetén a kiállított számla kiegyenlítésének határideje naptári napokban kerül megállapításra, a fizetési határidőbe a munkaszüneti és ünnepnapok is beleszámítanak.
3. Abban az esetben, ha partner és thyssenkrupp között létrejött hitelkeret megállapodás értéke kimerítésre kerül vagy a partner bármely számlájának fizetésével 15 naptári napot meghaladó időtartamú késedelembe esik, a további értékesítés és a már megrendelt termékek szállítása a késedelmi kamattal növelt tartozás kiegyenlítéséig felfüggesztésre kerül, és thyssenkrupp-ot a tartozás rendezéséig további szállítási kötelezettség partner irányában nem terheli. Amennyiben a hitelkeret a megnövekedett forgalom zavartalan lebonyolítására nem nyújt elégséges fedezetet, az ismételt hitelkockázati vizsgálatot követően növelhető. Partner tudomásul veszi, hogy thyssenkrupp a hitelkeret összegét egyoldalúan csökkentheti vagy törölheti.
4. Fizetési késedelem esetén a partner köteles a mindenkori jegybanki alapkamat + 8% (p.a.) kamatfelár mértékű késedelmi kamatot fizetni a késedelmes összeg után, azzal, hogy a késedelmi kamat nem lehet kevesebb, mint a jogszabályok szerinti késedelmi kamat háromszorosa, és negyven (40) euró összegű fix követelésbehajtási átalánydíjat köteles fizetni minden számla tekintetében az alkalmazandó kötelező jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően. Ezen túlmenően Thyssenkrupp jogosult minden további szállítást, visszaigazolt megrendelést felfüggeszteni vagy a további szállításokat feltételhez kötni, amennyiben partner bármely thyssenkrupp szemben fennálló fizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, vagy a megállapított hitelkeretét túllépi. A számla ellenértékének kiegyenlítése ellenkező megállapodás hiányában egy összegben történik. A partner nem jogosult a thyssenkrup-pal megkötött szerződésből eredő jogait, illetve kötelezettségeit előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül harmadik személyre átruházni vagy engedményezni. Partner a thyssenkrupp által átadott termék ellenértékét ellenkövetelés, vagy beszámítás joga nélkül köteles kiegyenlíteni. Partner esetleges reklamációjának a fizetési kötelezettség beálltára nincs halasztó hatálya.
5. Ha az ár a szerződésben vagy megrendelés visszaigazolásban külföldi pénznemben szerepel, a partner nem jogosult magyar forintban teljesíteni kivéve, ha thyssenkrupp a szerződésben vagy megrendelés visszaigazolásában kikötötte, hogy a fizetést magyar forintban kell teljesíteni és meghatározta, hogy a külföldi pénznemet hogyan kell magyar forintra átszámítani. Az e pont szerint hibás pénznemben teljesített fizetést thyssenkrupp a partner részére visszautalja az utalás költségével csökkentett összegben.
6. Ha a Magyarországon székhellyel nem rendelkező partner a terméket külföldre viszi, köteles a kivitelről a szükséges igazolást bemutatni. Ilyen igazolás hiányában partner köteles a számlázott összeg után a törvényben előírt mértékű ÁFÁ-t megfizetni a Magyarországon belüli szállításra vonatkozó adómértékkel.
7. Magyarországról más EU-tagállamba történő szállítás esetén a partnernek az adószámát meg kell adnia, amely szerint az EU-n belül a kereskedelme vagy vállalkozása adóköteles. Ennek hiányában köteles a megállapodás szerinti áron felül a mindenkor hatályos mértékű ÁFÁ-t megfizetni. A Magyarországról egy másik EU-tagállamba történő minden egyes adómentes Közösségen belüli szállítás esetén a termék vásárlója köteles thyssenkrupp részére igazolni a termék tényleges megérkezését. Amennyiben ez az igazolás nem kerül benyújtásra, a partner a Magyarországon belüli szállításokra irányadó nettó számlaösszeg alapján számított áfakulcsot is köteles megfizetni.
8. Thyssenkrupp esetleges fizetési adataiban, bankszámlájában bekövetkező változásról kizárólag az alábbi email címről küldött hivatalos tájékoztató levélben értesíti partnereit: penzugy@thyssenkrupp-materials.com
9. Amennyiben a partner thyssenkrupp nevében banki adatok változásával kapcsolatos értesítést kap, ezt megerősítendő keresse fel közvetlenül a társaságot, vagy partner kapcsolattartóját egy másik kommunikációs csatornán.
10. Abban az esetben, ha partner a banki adataiban változtatást kezdeményez, thyssenkrupp abban az esetben fogadja el, ha azt cégszerűen jegyzett dokumentumban postai úton, vagy hitelesített aláírással ellátott elektronikus dokumentumban juttatják el részére, amelyhez aláírók aláírási címpéldányát vagy aláírásmintáját is mellékelni kell.
VIII. Szerződés megszűnése
1. A szerződés felek szerződésszerű teljesítését követően szűnik meg.
2. Abban az esetben, ha thyssenkrupp a tőle független és a forgalmazott termék gyártóját érintő okok miatt nem tudja teljesíteni a szerződést részben vagy egészben, jogosult a szerződéstől részben vagy egészben elállni. Thyssenkrupp nem felel az e jogcímen történő elállásból eredő esetleges veszteségekért.
IX. Alkalmazott jog, egyéb rendelkezések
1. A thyssenkrupp és a partner között fennálló valamennyi jogviszonyra kizárólag Magyarország joga alkalmazandó. Az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló ENSZ-egyezmény alkalmazását kizárja. A fenti rendelkezések akkor is alkalmazandók, ha a partner külföldi vagy a székhelye külföldön található.
2. Thyssenkrupp adatvédelmi tájékoztatója a https://www.thyssenkrupp-materials.hu/hu/adatvedelem.html oldalon érhető el.
3. A partner tudomásul veszi, hogy thyssenkrupp elkötelezett a vesztegetés és korrupció, a befolyásolással üzérkedés, a pénzmosás és az adócsalás, vagy ezek elősegítése valamennyi kockázatának kizárásában üzleti tevékenysége során. A partner köteles thyssenkruppot haladéktalanul értesíteni a korrupcióellenes jogszabályok megszegéséről vagy ennek gyanújáról. A partner az értesítést értékesítési kapcsolattartóján keresztül teheti meg.
4. A partner vállalja és szavatolja, hogy thyssenkrupp alkalmazottai, tisztségviselői, illetve képviselői számára sem egyedül sem más személlyel sem közvetve sem közvetlenül nem ajánl, fizet, ad át vagy ígér pénzt, ajándékot, jogtalan előnyt, vagy bármit, ami értékkel bír, illetve ilyet nem hagyja jóvá vagy engedélyezi.
5. Thyssenkrupp felhívja a partner figyelmét arra, hogy számára tiltott e szerződés teljesítése, amennyiben a teljesítés belföldi, illetve nemzetközi külkereskedelmi jogszabály, vagy bármilyen kereskedelmi embargóról illetve szankcióról szóló szabály által támasztott akadályba ütközik. A partner az ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy: nem végez olyan tevékenységet, amely az Európai Unió, az ENSZ, az Egyesült Királyság, illetve az Amerikai Egyesült Államok által egyes országokkal, személyekkel vagy entitásokkal szemben bevezetett korlátozó intézkedésekbe (ideértve, de nem kizárólag bármely gazdasági vagy pénzügyi korlátozást, illetve kereskedelmi embargót) ütközik; b) nem szerepel az Európai Unió, az ENSZ, az Egyesült Királyság, illetve az Amerikai Egyesült Államok által vezetett szankciós listákon; c) nem áll üzleti kapcsolatban olyan személlyel, szervezettel vagy szervvel, amely az Európai Unió, az ENSZ, az Egyesült Királyság, illetve az Amerikai Egyesült Államok által vezetett szankciós listákon szerepel; d) nem a katonai, illetve félkatonai felhasználás céljára vásárolja a termékeket. Amennyiben a partner nyilatkozata hamis, vagy e szerződés teljesítése egyébként belföldi, illetve nemzetközi külkereskedelmi jogszabály, vagy bármilyen kereskedelmi embargóról, illetve szankcióról szóló szabály által támasztott akadályba ütközik, úgy thyssenkruppnak jogában áll a megrendeléstől, vagy szerződéstől bármikor elállni.
6. Thyssenkrupp nem felelős a mulasztásokért, ha a mulasztás oka vis maior eredménye. Vis maiornak minősül a felek működési körén kívüli, külső esemény, amely észszerűen nem elhárítható vagy kikerülhető, és amely a szerződés teljesítését valamely fél számára ideiglenesen vagy véglegesen lehetetlenné teszi (pl. földrengés, árvíz, háború, természeti katasztrófa, vírushelyzet). Amennyiben valamely fél, amely vis maiorra hivatkozik, köteles a másik felet az aktuális vis maior eseményről haladéktalanul, illetve, ha a vis maior esemény az értesítés lehetőségét kizárja, az értesítés lehetővé válását követően haladéktalanul írásban értesíteni. Ezen írásos értesítésnek tartalmaznia kell az esemény pontos jellemzőit és annak a szerződés teljesítésére gyakorolt hatását, valamint a késedelem miatt a teljesítés várható időpontját.
7. Partner a thyssenkrupp-pal összefüggésben tudomására jutott információt köteles bizalmasan kezelni, azokat harmadik személyek részére hozzáférhetővé nem teszi. Partner köteles az általa megismert, thyssenkrupp működésével kapcsolatban tudomására jutott minden információt teljes körűen mindenkor megőrizni, és megőrzése érdekében a szükséges intézkedéseket köteles megtenni valamennyi érintett munkavállalója, valamint a feladat elvégzésébe bevont harmadik személyek irányában.
Budapest, 2023. augusztus 1.
thyssenkrupp Materials Hungary Zrt.