A mai globalizált gazdaságban az ellátási lánc versenyképessége alapvető fontosságú minden vállalkozás számára, mérettől függetlenül. Egy jól irányított, stabil és hatékony ellátási lánc közvetlenül befolyásolja a vállalat eredményét, hiszen a költséghatékony beszerzés, a hatékony szállítás és az optimalizált készletgazdálkodás mind hozzájárul a magasabb haszonkulcshoz és a vevői elégedettség növeléséhez. Mivel ezek a tényezők nagy mértékben meghatározzák a versenyképességet, manapság már egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a területet.
Ügyfélközpontúság és alkalmazkodóképesség
Az ellátási lánc egyes műveleteinek a vásárlói igényekhez történő igazításával a vállalatok a nemcsak ügyfeleik elégedettséget növelhetik, hanem elősegíthetik a márkahűséget, és javíthatnak piaci pozícióikon is. Megpihenni azonban soha nem lehet, mert ami ma elegendő, az holnap már kevés lesz, ezért a vállalatoknak folyamatosan törekedniük kell ügyfeleik igényeinek mind teljesebb kielégítésére. Emellett fel kell készülniük a váratlan zavarokra, mint amilyeneket egy világjárvány vagy egy háború kitörése idézhet elő. Ebben sokat segíthet az ellátási láncok digitalizálása és a mesterséges intelligencia alkalmazása.
Megváltozott elvárások
A modern fogyasztó már nem csupán zökkenőmentes vásárlást, gyors szállítást és kifogástalan szolgáltatást vár el, hanem fontos számára a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás is. A teljes ellátási lánc átláthatósága megkerülhetetlen része ennek a képletnek, ezért a fenntarthatósági kezdeményezéseknek figyelembe kell venniük a nyersanyagok beszerzését, az utolsó mérföldes logisztikát, valamint az újrahasznosítási folyamatokat is.
A versenyképesség feltételei
Az ellátási lánc versenyképessége a hatékonyság és fenntarthatóság mellett függ a minőségellenőrzéstől is, ugyanis ez garantálja a színvonal megőrzését és a vásárlók elégedettségét. Ugyanilyen fontos a nagyfokú együttműködés a beszállítókkal és a szállítást végző partnerekkel is, az e-kereskedelem növekedésével ugyanis megnőtt az igény a minél gyorsabb és hatékonyabb kiszállítás iránt is.
A thyssenkrupp Materials Hungary elkötelezett ellátási láncának folyamatos fejlesztése mellett, hiszen legfőbb célja, hogy a legmagasabb színvonalon tudja biztosítani szolgáltatásait és termékeit, illetve hogy garantálni tudja ügyfelei elégedettségét.