• Home
  • Blog
  • Digitalizáció az ellátási láncban

Digitalizáció az ellátási láncban

A thyssenkrupp Materials Services élen jár az ellátási láncok digitalizálásában, ezért intelligens eszközöket alkalmaz az adatokkal történő értékteremtésre. Nem lehet túlbecsülni a digitalizáció szerepét az ellátási láncokban, ez ugyanis kulcsfontosságú tényező a globális kereskedelem változó kihívásainak kezelésében.

 

Kiszámíthatóság és rugalmasság

A digitális ellátási láncok megkönnyítik a kiszámíthatóság és a rugalmasság megvalósítását. A közelmúltbeli problémák, mint például az ukrajnai háború, a chip-válság, a világjárvány és a Szuezi-csatorna elzáródása felhívta rá a figyelmet, hogy a helyi eseményeknek globális következményei lehetnek, és ilyenkor az alkalmazkodóképesség és a felkészültség a legfontosabb. A digitális ellátási láncok megoldást kínálnak ezekre a nehézségekre azzal, hogy nemcsak a költségekre és a gyors elérhetőségre összpontosítanak, hanem alternatív ellátási forrásokat, szállítási útvonalakat és módokat is felkutatnak. A cél egy rugalmas, erőforrás-hatékony ellátási lánc létrehozása, amely valós idejű adatokkal és intelligens algoritmusokkal segíti a gyors reagálást.

 

Hálózatalapú megközelítés és személyre szabhatóság

Az ellátási láncok digitalizálása nagy lépést jelent a szekvenciális ellátási láncoktól a hálózatalapú megközelítések felé is. Ahelyett, hogy pusztán nyomon követnénk a termék útját a gyártótól a fogyasztóig, a hangsúly a teljes hálózaton van. Ebben az összefüggésben a thyssenkrupp Materials Services már nem csupán a forgalmazó vagy a beszállító szerepét tölti be, hanem szervező is egyben. Emellett a különféle ügyfelek prioritásainak kielégítése érdekében a vállalat személyre szabja megközelítését. A felügyelhető logisztikai rendszerekkel rendelkező kisebb cégeknél már a szűk keresztmetszetek korai azonosításán és a fennakadások megelőzésén van a hangsúly. Ezzel szemben a bonyolult rendszerekkel rendelkező nagyobb gyártók gyakran holisztikus szemléletre törekednek, beleértve a tevékenységeikből származó CO2-kibocsátás nyomon követését is. Ez azt jelenti, hogy bár az adatgyűjtés és -elemzés az ellátási láncok mentén előnyösnek bizonyul, nem minden folyamat teljesen digitalizált. Így a thyssenkrupp Materials Services az ügyfelek egyedi igényeihez és digitális érettségi szintjéhez igazítja megoldásait.

 

A digitális ellátási láncok a jövőben várhatóan tovább fognak fejlődni. A költségoptimalizáláson túl a hangsúly a kockázatkezelés és a rugalmasság felé tolódik el, miközben a fenntarthatóság is egyre inkább előtérbe kerül. Előremutató digitalizációs stratégiájával a thyssenkrupp Materials Services jól felkészült arra, hogy eligazodjon ebben a változó környezetben, ahol „a bitek felváltják a tonnákat”, és ezzel a digitális ellátási lánc kezelésének új korszakát nyitják meg.